ARS COMACINA nasce dal territorio del lago di Como ricco di storia e di tradizione: la prima è la seta, la seconda il merletto di Cantù.

La volontà del fondatore è quella di coniugare questo know how famoso nel mondo con gli studi svolti presso la Nuova Accademia di Belle Arti di Milano (NABA) in un percorso di passione per l’alta qualità artigianale e la ricerca della Bellezza attraverso un continuo ed inesauribile lavoro di studio e ricerca.

ARS COMACINA è un atelier sartoriale di tradizione che mette le sue competenze al servizio della Chiesa Cattolica per la bellezza mistica della Santa Liturgia.

ARS COMACINA is born in lake Como, rich in its history and traditions: the first is silk, while the second is the “merletto di Cantù” a typical bobbin lace. The founder’s will is to combine the Italian know-how perceived in the world with the studies carried out attending the new Academy of fine arts in Milano (NABA) through a path made of passion for high quality craftsmanship and the search for Beauty through a continuous inexhaustible work of study and research. ARS COMACINA is a traditional bespoke atelier that puts its skills at the service of the Catholic Church for the mystical beauty of the Sacred Liturgy.

WORK IN PROGRESS

Contatti

Contacts

  • +39 3711883497
  • lab@arscomacina.com
  • Via Rezzonico 37
    22100 – Como (CO), Italy

Scrivici

Contact us